Maak niet dezelfde fouten als de oprichters van de webshop voor je. Hier zijn drie vaak over het hoofd geziene dingen die jouw online winkel van klanten kunnen beroven.
Het creëren van een webshop is lang niet zo eenvoudig als het op het eerste gezicht lijkt. Terwijl je zich door administratieve zaken worstelt, stapelen zich andere verantwoordelijkheden op je op, die jouw onmiddellijke aandacht vereisen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de oprichters van webshops vaak verschillende fouten maken.
Is er een manier om een webshop foutloos op te zetten? Helaas hebben we nog niet zo'n magisch recept. In plaats daarvan laten we je kennismaken met drie dingen die veel ondernemers vergeten bij het opzetten van een webshop.
Als je hiervan op de hoogte bent, wordt het veel gemakkelijker om jouw eigen fouten te vermijden. Hierdoor is de kans dat de oprichting van je webshop vlot verloopt iets groter. Wat verwaarlozen e-commerce ondernemers vaak?
Een online verkoopbedrijf kan niet worden opgezet zonder goed onderzoek en voorbereiding. Als oprichters van webshops deze stap negeren, kan dit fataal voor hen worden.
Dit geldt vooral als ze hun doelgroep en hun behoeften niet op voorhand definiëren. Zonder een duidelijk idee van wie jouw klanten zijn, zal het voor je bijna onmogelijk zijn om ze te vinden en effectief met ze te communiceren. En wat zijn de gevolgen? Gebrek aan verkoop, slechte klantbetrokkenheid en minimale merkloyaliteit.
Daarom, als je op zoek bent naar manieren om een webshop te starten die succesvol zal zijn, mag je zeker geen goed marktonderzoek missen met een duidelijk doel: jouw doelgroep begrijpen. Op basis daarvan kun je vervolgens een communicatiestijl instellen die echt bij de doelgroep resoneert.
Op basis van de verkregen data kan je vervolgens een marketingstrategie opstellen die jouw doelgroep direct aanspreekt. Dit geeft je een veel betere positie op de markt, omdat je effectief argumenten communiceert die relevant zijn voor jouw doelgroep en jou onderscheidt van de concurrentie.
Het succes van een online winkel kan het aankoopproces zelf aanzienlijk beïnvloeden. Klanten hebben tegenwoordig geen geduld, dus je moet het bestelproces voor hen zo veel mogelijk versnellen en vergemakkelijken. Als je dat niet doet, kunnen jouw klanten gefrustreerd raken en hun bestellingen mogelijk niet voltooien.
Wat kan klanten afschrikken? Bijvoorbeeld vereiste registratie of abonnement op de nieuwsbrief vóór aankoop. Vraag hen om zich pas te registreren nadat ze hun bestelling hebben voltooid - idealiter met behulp van de reeds ingevulde gegevens, zodat ze deze niet opnieuw handmatig hoeven in te voeren.
Evenzo moet je klanten duidelijk aangeven welke stappen nodig zijn om de aankoop te voltooien en in welk stadium van de bestelling ze zich momenteel bevinden. Vergeet niet om knoppen te gebruiken die groot en prominent genoeg zijn om meteen duidelijk te maken hoe ze naar de volgende stap kunnen gaan.
Houd ook rekening met de betalingsmogelijkheden die je aanbiedt op jouw webshop. Tegenwoordig verwachten klanten dat er verschillende opties beschikbaar zijn. Het kan een klassieke betaling zijn per kaart en bankoverschrijving of via populaire betalingsplatforms.
Ook de optie van rembours zou standaard moeten zijn. Het is vooral belangrijk voor bezoekers die voor het eerst bij je winkelen en je nog niet vertrouwen. Als je hen deze mogelijkheid niet toestaat, verliest je hoogstwaarschijnlijk een aantal nieuwe klanten.
Dus als je vanaf het begin jouw verkoop wilt maximaliseren, let dan niet alleen op het ontwerp, maar ook op het gebied van gebruikerservaring op de creatie van de webshop.
Als je hier het budget niet voor hebt, kan je bij Lemonero lenen voor extra upgrades. We gebruiken kunstmatige intelligentie om applicaties te beoordelen, die rechtstreeks op webshops is gebouwd, dus jouw kansen op goedkeuring zijn veel groter dan bij banken. Binnen enkele minuten en zonder veel papierwerk heb je het geld direct op jouw rekening staan.
Wie eraan denkt om een webshop te beginnen, stelt zich waarschijnlijk een gesofisticeerde webpresentatie voor die hij vanaf zijn computer zal beheren. Maar een computer is tegenwoordig niet meer voldoende voor klanten - meer dan de helft van het webshopverkeer komt uitsluitend van mobiele apparaten. Simpel gezegd, klanten willen altijd en overal kunnen winkelen, en dat moet je hen ook mogelijk maken.
Als je er niet in slaagt de webshop voor mobiele apparaten, kan je een groot deel van jouw potentiële klanten verliezen. Wat is het belangrijkste? Absoluut duidelijkheid, reactievermogen, snel laden en eenvoudige bediening met behulp van touchscreens. Als het je lukt om dit te bereiken, kan je de loyaliteit van je klanten vergroten en de conversie aanzienlijk verhogen.
Webshops die zijn aangepast voor mobiele apparaten zullen ook verbeteren als onderdeel van zoekmachineoptimalisatie. Niet alleen Google, maar ook zijn concurrenten geven de voorkeur aan dergelijke websites in de zoekresultaten. De kans dat je op de eerste posities wordt geplaatst, neemt vele malen toe, en daarmee ook het potentiële verkeer en het aantal gemaakte aankopen.
Het starten van een e-commercebedrijf kan een complex en uitdagend proces zijn. Niettemin moeten belangrijke stappen worden herkend en de nodige aandacht krijgen. Door te leren van de fouten die e-commerce-oprichters vóór je hebben gemaakt, kan je onnodige valkuilen vermijden en jezelf op weg helpen naar succes op de lange termijn.
Maak niet dezelfde fouten als de oprichters van de webshop voor je. Hier zijn drie vaak over het hoofd geziene dingen die jouw online winkel van klanten kunnen beroven.
Maak niet dezelfde fouten als de oprichters van de webshop voor je. Hier zijn drie vaak over het hoofd geziene dingen die jouw online winkel van klanten kunnen beroven.
Na het versturen van het formulier ga je door naar vrijblijvende installatie van Lemonero app in jouw eigen administratie. Activatie en evaluatie is gratis en er zijn geen verplichtingen aan verbonden.
Door verder te gaan, erken ik dat Lemonero B.V. zal deze persoonlijke gegevens verwerken met het oog op het verwerken van mijn verzoeken en gerelateerde activiteiten. Meer gedetailleerde informatie over de verwerking, inclusief informatie over mijn rechten en het intrekken van toestemming om contact op te nemen, is te vinden in het Privacybeleid.
Nu kan je in jouw administratie inloggen, waar de evaluatie plaatsvindt.
Nu kan je in jouw administratie inloggen, waar de evaluatie plaatsvindt.
Helaas is het op dit moment niet mogelijk om jouw platform met ons systeem te koppelen. Zodra jouw platform wordt ondersteund door ons systeem, nemen wij contact op.
Door verder te gaan, erkent jij, dat Lemonero als beheerder jouw persoonsgegevens verwerkt om jouw verzoek te kunnen verwerken. Meer informatie is te vinden in ons Privacybeleid. De verleende toestemming kan worden ingetrokken door een e-mail te sturen naar info@lemonero.nl
Nu kan je jouw Lemonero app gemakkelijk activeren binnen jouw eigen administratie. Onze specialisten nemen uiterlijk de volgende werkdag contact met je op.
Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op en kijken samen naar de mogelijkheden om jouw webshop te financieren